ANDIVE GRATINATE

Anul acesta, în februarie, am avut bucuria să particip la o acţiune de voluntariat organizată în parteneriat cu Fundaţia Principesa Margareta a României şi aşa mi-am adus aminte că am în bibliotecă o carte cu reţete culinare adunate de-a lungul anilor de familiile regale ale lumii. Multe reţete din această carte mi-au făcut cu ochiul, însă preferata mea a devenit reţeta de andive gratinate a Principesei Tatiana Radziwill, care locuieşte în prezent în Saint-Tropez şi are puternice legături cu familia regală a Greciei.

Andivele cu gust uşor amărui, învelite în jambon dulce şi îmbrăţişate tandru de sosul Bechamel sunt de-a dreptul delicioase… ca o minunată parabolă a iubirii cu gust când dulce, când amar, «n-are vreme de cântar», vorba poetului.

Pentru această rețetă m-am inspirat din “Carte regală de bucate” de Principesa Margareta a României, Curtea Veche Publishing, 2011.

Diverse_22 martie_2016 75862830

Andive gratinate

Ingrediente:

4 andive

4 felii de jambon

Sosul Bechamel: 2 ceşti cu lapte, 4 linguri de făină, 10 linguri de caşcaval ras, 30 g de unt, 1 ou, sare, piper, nucşoară

Mod de pregătire:

Andivele se fierb timp de 10 minute. Se scot cu o paletă, se scurg bine şi se lasă deoparte.

Sosul Bechamel:

Făina şi untul se încing într-o tigaie, la foc mic, 1-2 minute până când se topeşte untul. Se adaugă laptele fierbinte, amestecând continuu ca să se desfacă toate cocoloaşele de făină şi să rezulte un sos omogen şi gros. Se încorporează jumătate din cantitatea de caşcaval ras. Se adaugă sare, piper şi nucşoară, după gust, iar la final 1 ou bătut. În reţeta originală nu se foloseşte nucşoară, însă eu pun mereu acest condiment minunat la sosul Bechamel, aşa cum m-a învăţat un bucătar simpatic din Limassol.

Într-un vas termorezistent din sticlă se aşază andivele rulate în feliile de jambon, peste care se toarnă sosul Bechamel. Restul de caşcaval ras se presară pe deasupra.

Se lasă la cuptor, la foc mediu, aproximativ 40-45 de minute, până când andivele capătă o culoare brun-aurie absolut irezistibilă.

Publicat de Medeea Negutescu

Pe blogul Madame Pelin veţi găsi reţete cu dichis pentru pofticioşi, unele învăţate în familie, altele descoperite prin bucătăriile prietenilor, dar şi delicii culinare din cele aproape 50 de ţări prin care am poposit. Îmi doresc ca acest blog să-mi ofere şansa de a cunoaşte oameni frumoşi, pasionaţi de gătit sau, pur şi simplu, dornici să se hrănească sănătos.

Lasă un comentariu